• يکشنبه ٩ مهر ١٤٠٢-١١:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥٧٦
کاشانی تذکر داد:3-180

در سال مهار تورم نباید شاهد افزایش 7 برابری هزینه پارکینگ باشیم

عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم، نسبت به افزایش 7 برابری هزینه پارکینگ‌ها انتقاد کرد و خواستار بازنگری دستورالعمل بهره برداری پارکینگ معابر شهری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، عضو و خزانه دار شورا ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم در خصوص افزایش 7 برابری هزینه پارکینگ متذکر شد: در جریان بازدیدهایی که به صورت هفتگی از مناطق مختلف انجام می‌شود اخیرا متوجه افزایش ۷ برابری هزینه پارکینگ‌ها در مناطق مختلف شده‌ایم. این نکته برای ما در سالی که طبق فرمایش رهبری سال مهار تورم نامیده می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. 
کاشانی در ادامه با تأکید دوباره بر اینکه در سال مهار تورم، متأسفانه شاهد افزایش چند برابری هزینه پارکینگ‌ها هستیم؛ اظهار داشت: در برخی مناطق این تبدیل به یک مسئله بزرگ برای شهروندان شده است. در منطقه ۱۱ با استعلام از شهردار منطقه هزینه کسر ۳۰ پارکینگ معادل ۳۶ میلیارد تومان بوده است، به همین ترتیب در منطقه ۱۰ که عمدتا فرسوده محسوب می‌شود، هزینه سه پارکینگ برای یک ساختمان سه طبقه برابر با ۳ میلیارد تومان و در منطقه یک نیز هزینه ۴ پارکینگ ۹ میلیارد تومان محاسبه شده است. 
وی افزود: ما به عنوان کسانی که داعیه اجرای فرمان رهبری را داریم ، باید برای این موضوع اقدامی انجام دهیم، لذا از مسئولین شهرسازی درخواست می‌شود در این خصوص تجدید نظر کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. 
این عضو شورا در پایان نیز از دست اندرکاران فیلم لشکر عاشورا که اخیرا از شبکه یک سیما پخش شد، تشکر کرده و این اقدام را ستود. مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به تذکر کاشانی اظهار داشت: حذف پارکینگ به هیچ طریقی صلاح نبوده و منطقی و قانونی نیست مگر اینکه واقعا امکان آن وجود نداشته باشد؛ مثلا در مواردی همچون وجود پله، عرض کم و واقع شدن در کنار بزرگراه حذف پارکینگ مانعی ندارد اما در مناطقی مانند منطقه ۱۰ با چنین مواردی مواجه نیستیم، بنابراین دلیلی برای حذف پارکینگ وجود ندارد. 
چمران در این خصوص تأکید کرد: دریافت هرگونه وجه برای این منظور بدون احداث پارکینگ خلاف قانون است و کسی اجازه انجام این کار را ندارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: